«Πώς να είμαι δίκαιος αλλά και να βάζω όρια ως γονιός, εφαρμόζοντας σωστά τη Θετική Πειθαρχία;»

2019-03-26 14:08

Εργαστήριο: «Πώς να είμαι δίκαιος αλλά και να βάζω όρια ως γονιός, εφαρμόζοντας σωστά τη Θετική Πειθαρχία;»

- Βασίλης Σταθάτος MSc., Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Οικογενειακός Σύμβουλος, Συντονιστής Σχολών Γονέων,  Εκπαιδευτής Ενηλίκων σε Δ.Ι.Ε.Κ.,  Marte Meo Therapist, Παιδαγωγός, συγγραφέας.

- Απόστολος Βούρδας Ψυχίατρος Παιδιού και Εφήβου, MRCPsych, CCST, Ειδικευμένος στο Cambridge U.K., Διδάκτωρ Παν/μιου Αθηνών, Δημιουργός της μεθόδου Θετικοί Γονείς Χαρούμενα Παιδιά.

 

Εισαγωγή

- «Δεν μάζεψες τα παιχνίδια σου γι’ αυτό ξέχνα τη βόλτα το Σάββατο», «Είσαι τεμπέλης και αναίσθητος που πετάς τα πράγματά σου όπου νάνε , την άλλη εβδομάδα θα πάρεις το tablet», «Είχαμε συμφωνήσει τα βιβλία σου να μην τα παρατάς στο σαλόνι. Δυστυχώς δεν το έκανες. Θα τα βάλω τώρα σε μια σακούλα και θα τα πάω στο υπόγειο για να μάθεις».

Η θετική πειθαρχία αφορά στην επιβολή από την πλευρά του γονιού κάποιων συνεπειών και στερήσεων στο παιδί, σε περίπτωση ανάρμοστης συμπεριφοράς, που στόχο έχουν να το  βοηθήσουν να γίνει πιο υπεύθυνο και ώριμο και όχι να νιώσει μειωμένο και υποτιμημένο. Αν τα πειθαρχικά μέσα, που χρησιμοποιείτε δεν βελτιώνουν τη συμπεριφορά του παιδιού, τότε πιθανότατα δεν εφαρμόζετε την πειθαρχία με θετικό τρόπο. Η πειθαρχία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να έχει στόχο να κάνει το παιδί να συμμορφωθεί μέσω του φόβου. Αυτή η μορφή της πειθαρχίας διαπλάθει ανθρώπους που γίνονται κοινωνικά και συναισθηματικά ανώριμοι.

Σκοπός του σεμιναρίου

-Οι έννοιες της λογικής συνέπειας των πράξεων, της στέρησης προνομίων, της τιμωρίας

-Η ενημέρωση των φροντιστών για την ανάγκη της συνεχούς εποπτείας

-Η σημασία αντιστοιχίας μεταξύ ανάρμοστης συμπεριφοράς και συνέπειας

-Η διάκριση μεταξύ θετικής πειθαρχίας και «κακής τιμωρίας»

Τι περιλαμβάνει

-Παρουσίαση των Βασικών Αρχών των Συνεπειών και της Στέρησης Προνομίων

-Βιωματικές Ερωτήσεις Γονέων σχετικά με το σύστημα Πειθαρχίας στο σπίτι

-Βασικά Βήματα Εφαρμογής Συνεπειών

-Παρουσίαση των χαρακτηριστικών των «Κακών» Τιμωριών

-Ασκήσεις Γονέων στην εφαρμογή λογικών συνεπειών και άσκηση πολλαπλής επιλογής

-Συζήτηση για τις πιθανές δυσκολίες των γονέων στην εφαρμογή των συνεπειών

Θα γίνουν ζωντανές ασκήσεις και παιχνίδια ρόλων μεταξύ των συμμετεχόντων

 

Σε ποιους απευθύνεται

Σε γονείς, σε κηδεμόνες, σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, κοινωνικών και παιδαγωγικών επιστημών, οι οποίοι έρχονται σε επαφή με αντίστοιχους πληθυσμούς γονέων και παιδιών.