Πόση ώρα μπορεί να είναι μπροστά στον υπολογιστή;» Μεγαλώνοντας τα παιδιά της ψηφιακής γενιάς

2019-03-26 14:15

Εργαστήριο: «Πόση ώρα μπορεί να είναι μπροστά στον υπολογιστή;» Μεγαλώνοντας τα παιδιά της ψηφιακής γενιάς»

Βασίλης Σταθάτος MSc., Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Οικογενειακός Σύμβουλος, Συντονιστής Σχολών Γονέων,  Εκπαιδευτής Ενηλίκων σε Δ.Ι.Ε.Κ.,  Marte Meo Therapist, Παιδαγωγός, συγγραφέας

Απόστολος Βούρδας Ψυχίατρος Παιδιού και Εφήβου, MRCPsych, CCST, Ειδικευμένος στο Cambridge U.K., Διδάκτωρ Παν/μιου Αθηνών, Δημιουργός της μεθόδου “Θετικοί Γονείς Χαρούμενα Παιδιά”.

 

Εισαγωγή

-«Σταμάτα  να παίζεις και πήγαινε να διαβάσεις», «Κλείσε παιδί μου την τηλεόραση, θα αποβλακωθείς», «Έλα να φας, άσε με ήσυχο», «Όλη μέρα με το κινητό, το έχεις παρακάνει πια». « Αν δεν αφήσεις τώρα το tablet, θα το πάρω και δεν θα το ξαναδείς».

Καθημερινά οι γονείς βρίσκονται αντιμέτωποι με παρόμοιες καταστάσεις χωρίς να είναι σε θέση να τις αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά. Όμως, τόσο το ίντερνετ όσο και η τηλεόραση είναι απαραίτητα κομμάτια στις ζωές των παιδιών σήμερα και θα συνεχίσουν να είναι, άρα η εξαίρεση του παιδιού από την χρήση τους δεν αποτελεί επιλογή. Οι γονείς πρέπει σκεφθούν αυτό το περίπλοκο ζήτημα και να αποφασίσουν τι θεωρούν σωστό για την οικογένεια τους. Ωστόσο, αυτό δεν είναι εύκολο  - δεν έχουμε εμπειρίες να αντλήσουμε από τον εαυτό μας, αφού πολύ απλά δεν υπήρχαν τέτοια θέματα όταν ήμαστε εμείς παιδιά.

Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε για να περιορίσουμε τη χρήση τους από τα παιδιά μας αλλά και να μην τραυματίσουμε τη σχέση μας; Στο ερώτημα αυτό απαντά η διεξαγωγή του σχετικού σεμιναρίου για γονείς που θεωρούν πως τα παιδιά τους έχουν πια παραβεί τα όρια.

 

Σκοπός του σεμιναρίου

-Η ενημέρωση των βημάτων οριοθέτησης της χρήσης οθονών από τα παιδιά τους

-Η ενημέρωση για μία εναλλακτική απασχόληση με τα παιδιά τους

-Η ενημέρωση κριτηρίων επιλογής παιχνιδιών και προγραμμάτων

Τι περιλαμβάνει

-Βιωματικές Ερωτήσεις

-Η Αλλαγή της αντίληψής μας σχετικά με τη χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών

-Πόσο υπερβολικό είναι ή όχι το επίπεδο χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών

-Ποια είναι τα βήματα για την διαχείριση και την μείωση της χρήσης οθονών

-Επίδειξη λανθασμένου τρόπου εκφοράς εντολής από τον Θεραπευτή-γονέα για μείωση χρόνου ενασχόλησης του παιδιού με τον Η/Υ με παιχνίδι ρόλου

-Επίδειξη σωστού τρόπου εκφοράς εντολής από τον Θεραπευτή-γονέα για μείωση χρόνου ενασχόλησης του παιδιού με τον Η/Υ με παιχνίδι ρόλου

-Παιχνίδι Ρόλου Γονέων

-Παρουσίαση εναλλακτικών δραστηριοτήτων απασχόλησης με τα παιδιά μας

-Παρουσίαση κριτηρίων επιλογής παιχνιδιών και προγραμμάτων

-Συντονισμένη συζήτηση γονέων

Θα γίνουν ζωντανές ασκήσεις και παιχνίδια ρόλων μεταξύ των συμμετεχόντων

Σε ποιους απευθύνεται

Σε γονείς παιδιών ηλικίας 4-18 ετών, σε κηδεμόνες παιδιών, σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, κοινωνικών και παιδαγωγικών επιστημών, οι οποίοι έρχονται σε επαφή με αντίστοιχους πληθυσμούς γονέων και παιδιών.