«Το ζωηρό και δύσκολο παιδί»

2019-03-26 14:12

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Το ζωηρό και δύσκολο παιδί»

- Βασίλης Σταθάτος MSc., Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Οικογενειακός Σύμβουλος, Συντονιστής Σχολών Γονέων,  Εκπαιδευτής Ενηλίκων σε Δ.Ι.Ε.Κ.,  Marte Meo Therapist, Παιδαγωγός, συγγραφέας.

-Απόστολος Βούρδα. Ψυχίατρος Παιδιού και Εφήβου, MRCPsych, CCST, Ειδικευμένος στο Cambridge U.K., Διδάκτωρ Παν/μιου Αθηνών, Δημιουργός της μεθόδου “Θετικοί Γονείς Χαρούμενα Παιδιά”.

 

Εισαγωγή

-«Σταμάτα να χοροπηδάς πάνω στον καναπέ», «Θα χτυπήσεις!! Μα δεν προσέχεις;!», «Πώς μου μιλάς έτσι;», « Γιατί πετάς τα παιχνίδια σου, έχουν λεφτά αυτά, αλλά βέβαια, μήπως εσύ δουλεύεις;», «Όλα εγώ τα κάνω εδώ μέσα, κανείς δεν βοηθάει», «Πάλι δεν διάβασες;», «Κλείσε επιτέλους την τηλεόραση».

Το ζωηρό και δύσκολο παιδί είναι μια πρόκληση για κάθε οικογένεια. Μπορεί αυτά τα παιδιά να είναι ζωντανά, γεμάτα ενέργεια και ιδέες , αλλά συχνά φτάνουν τους γονείς στα όρια τους. Μερικές φορές η δυσκολία μπορεί να οφείλεται στο ταμπεραμέντο του παιδιού. Μερικές άλλες, μπορεί να οφείλεται στο περιβάλλον του. Αυτό που εμείς ως γονείς μπορούμε να ελέγξουμε καλύτερα είναι το περιβάλλον!. Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε ένα ζωηρό παιδί να γίνει υπεύθυνο, συνεργάσιμο, να αποκτά αυτοέλεγχο και να λειτουργεί με ωριμότητα προς τα άλλα μέλη της οικογένειας;

Κανένας δεν γεννιέται γνωρίζοντας τους κανόνες. Πώς περιμένουμε από ένα παιδί την βοήθεια του, αν δεν του την ζητήσουμε; Πώς θα γίνει υπεύθυνο αν του τα  «προλαβαίνουμε» όλα; Πώς θα νιώσει το παιδί ασφαλές και θα αποκτήσει αυτοέλεγχο όταν δεν υπάρχει στο σπίτι μία δομημένη ρουτίνα σταθερού καθημερινού προγράμματος;

 

Οι κανόνες, η συμμετοχή του παιδιού στο σπίτι, ένα σταθερό προγράμμα, εποπτεία, απλότητα και σαφήνεια σε αυτό που του ζητάμε είναι ικανά να οδηγήσουν ένα υπερκινητικό και ζωηρό παιδί σε μία συνεργατική και υπεύθυνη συμπεριφορά.

Σκοπός του σεμιναρίου

-Εξοικείωση με την έννοια των κανόνων

-Καθορισμός κανόνων λειτουργίας του σπιτιού

-Ενημέρωση για την ανάγκη ανάθεσης καθηκόντων στα παιδιά, ανάλογα με την ηλικία τους

-Ενημέρωση για την ανάγκη ύπαρξης προγράμματος στη λειτουργία της οικογένειας

-Εξάσκηση στη δημιουργία τέτοιων προγραμμάτων

-Κατανόηση της ανάγκης συνεχούς παρακολούθησης, εποπτείας και επαίνου από την πλευρά του γονιού για την εφαρμογή των κανόνων, του προγράμματος και της εκτέλεσης των καθηκόντων

 

Τι περιλαμβάνει

-Παρουσίαση Βασικών Αρχών των Κανόνων

-Οδηγίες για τη Διαμόρφωση και Εφαρμογή των Κανόνων

-Επίδειξη ενός Σωστού τρόπου συζήτησης και διαμόρφωσης του κανόνα

-Συζήτηση για τις δυσκολίες στην τήρηση των κανόνων

-Παρουσίαση των Βασικών Αρχών της Συμμετοχής των Παιδιών του Σπιτιού

-Παρουσίαση των Βασικών Αρχών ενός Προγράμματος

-Πρακτική Άσκηση Γονέων: Διαμορφώστε το δικό σας πρόγραμμα για το παιδί σας.

- Παρουσίαση βασικών αρχών για το πώς δίνουμε αποτελεσματικές εντολές.

 

Θα γίνουν ζωντανές ασκήσεις και παιχνίδια ρόλων μεταξύ των συμμετεχόντων

Σε ποιους απευθύνεται

Σε γονείς, σε κηδεμόνες παιδιών, σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, κοινωνικών και παιδαγωγικών επιστημών, οι οποίοι έρχονται σε επαφή με αντίστοιχους πληθυσμούς γονέων και παιδιών.